Ze života komory

Beaujolais nouveau a Svatomartinské na břehu Vltavy

Laťka kvality degustačního večera mladých vín se každý rok posouvá výš a výš. Letos se v režii Francouzsko-české obchodní komory konal již 16. ročník Beaujolais nouveau a Svatomartinského.

V duchu každoročních inovací oslava poprvé zavítala na Občanskou plovárnu na břehu Vltavy, více než 500 hostů mělo k dispozici interaktivní webové rozhraní pro networking, soutěžení i losování dárků z tomboly. Novinkou byly také projížďky lodí po hladině Vltavy noční Prahou.

Partnery večera, kteří rovněž věnovali dárky do tomboly, byly společnosti Atalian, AXA Czech Republic and Slovakia, Bolloré Logistics, Bureau Veritas, Easy Event, Edenred, Mazars, Občanská plovárna, Peterka & Partners, Total Česká republika.

Tradice mladých vín

Tradice Beaujolais nouveau se pojí s třetím čtvrtkem v listopadu, kdy se přesně o půlnoci smí poprvé otevřít lahve letošního vína. Dnešní populární podoba svátku vznikla ve Francii v 50. letech. Jeho český ekvivalent oslavy Svatomartinského je o poznání mladší, ale stejně tak úspěšný. Beaujolais nouveau se v loňském roce prodalo 22 milionů lahví, Svatomartinského zhruba desetina.

Na degustačním večeru Francouzsko-české obchodní komory bylo k ochutnání 10 druhů Beaujolais nouveau a 10 druhů Svatomartinského.

Občanská plovárna

První říční lázně na břehu Vltavy stávaly už od začátku 19. století a byly první v celém tehdejším Rakousku. Ještě za První republiky je Pražané využívali k osobní hygieně, někteří se zde učili plavat. Současná budova Občanské plovárny prošla v letošním roce rozsáhlou rekonstrukcí a v závěru léta se zde pro veřejnost otevřela nová francouzsko-česká restaurace. Hosté Francouzsko-české obchodní komory tak patřili mezi první, kdo si mohl nové prostory prohlédnout a ochutnat místní kuchyni.

 

Useful links

Trendy v české gastronomii pohledem tří šéfkuchařů Café du commerce mezi zářivými obrazy Rumena Sazdova
Sdílet tuto stránku Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin