Analýzy & Studie

Ohlédnutí za Learning Expedition: IAE Montpellier

[Translate to Tchèque:]

Od 8. do 10. dubna 2025 přivítal tým LeBooster Prague v Praze skupinu studentů z Institute of Business Administration (IAE) ve francouzském Montpellier v rámci tzv. Learning Expedition. Během těchto tří dnů mělo dvacet studentů možnost seznámit se s činnostmi Francouzsko-české obchodní komory, se způsoby řízení obchodního týmu při návštěvě společnosti Atalian nebo s metodami řízení výrobního týmu ve společnosti Latécoère.

 

První den: setkání s týmem LeBooster a představení Francouzsko-české obchodní komory

 

V pondělí 8. dubna byli studenti přivítáni v prostorách pražského International Business Center (IBC), kde jim byla představena činnost Francouzsko-české obchodní komory (FČOK) a projektu LeBooster Prague. Toto setkání jim umožnilo dozvědět se více o České republice z hlediska společenského i ekonomického. Hovořilo se také o česko-francouzských vztazích a úzké spolupráci obou zemí prostřednictvím veřejně-soukromých partnerství (PPP projektů).

Studenti měli možnost diskutovat s naším týmem o vstupu francouzských firem na český trh a s tím spojených výzvách, o roli FČOK a LeBoosteru v rámci francouzsko-české podnikatelské komunity i o manažerských praktikách, které tyto firmy uplatňují.

 

Druhý den: návštěva společnosti Atalian a diskuse o řízení obchodního týmu

 

Program započal prezentací Daniela DIGONĚ, generálního ředitele Atalian CZ, který představil firmu a její českou pobočku, jež nabízí komplexní služby v oblasti správy a údržby budov. Zvláštní pozornost byla věnována managementu – podle Daniela DIGONĚ stojí úspěch firmy především na typu řízení a zejména na spokojenosti zaměstnanců, která má přímý dopad na zákaznickou zkušenost. Svůj příspěvek zakončil pěti radami pro kvalitní vedení týmu a leadership.

Následoval workshop vedený Zuzanou THIELE, ředitelkou lidských zdrojů. Cílem bylo simulovat fungování firmy – studenti byli rozděleni do pětičlenných týmů, kde měl každý přidělenou konkrétní roli. Společně, za omezené komunikace, museli zreprodukovat model, který viděl pouze člen týmu ve funkci „ředitele“. Tato aktivita zdůraznila klíčový význam komunikace v podniku a zásadní roli manažera.

Na závěr Filip RYŠAVÝ, technický ředitel, představil technologické nástroje používané firmou Atalian k optimalizaci služeb – modelování budov, termokamery, použití dronů apod. Zdůraznil výzvy spojené s automatizací některých činností a jejich začleněním do týmové práce.

 

Třetí den: návštěva závodu Latécoère a diskuse o řízení výrobního týmu

 

Třetí den navštívili studenti spolu s týmem LeBooster Prague závod Latécoère CZ, který se specializuje na výrobu komponentů pro letecký průmysl. Po úvodním představení firmy se slova ujal Loïc LEFEBVRE, generální ředitel a člen správní rady FČOK, který sdílel své zkušenosti s mezinárodním managementem a zdůraznil vliv kulturních rozdílů na pracovní styly. Poté předal slovo Tomáši ŠINDELÁŘOVI, který představil historii, činnost firmy a její globální působnost.

Následovala prohlídka výrobního závodu. Studenti měli možnost nahlédnout do montážního procesu výroby dveří pro letadla Latécoère. Díky výkladu Martina BERGA o jednotlivých výrobních krocích – prováděných specializovanými týmy – byly objasněny logistické a manažerské výzvy, s nimiž se firma potýká.

 

Tato Learning Expedition představovala pro studenty IAE Montpellier jedinečnou příležitost ponořit se do sociálního a ekonomického prostředí České republiky a seznámit se s řízením obchodních a výrobních týmů z jiné než francouzské perspektivy. Kromě rozšíření jejich obzorů v oblasti manažerských přístupů jim tato setkání umožnila lépe porozumět francouzsko-českým obchodním vztahům a jejich významu tváří v tvář současným výzvám.

Sdílet tuto stránku Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin