Actualités  •  Členské aktuality

7. ročník prestižní soutěže Kanceláře roku spouští registraci přihlášek

Odbornou porotu rozšířila světově uznávaná architektka Eva Le Peutrec.

Již 7. ročník prestižní soutěže Kanceláře roku, do kterého se za dosavadní historii soutěže přihlásilo na 700 výjimečných kancelářských realizací, spouští v pondělí 13. února 2023 registraci přihlášek. Slavnostní galavečer se bude konat opět v Paláci Žofín. Hosté se tak mohou těšit na kouzelnou atmosféru v samém srdci Prahy. Hlásit se do soutěže tradičně mohou jak architektonická studia, tak samotné firmy. Registrace do soutěže na www.kancelareroku.cz bude otevřená až do 12. dubna 2023.

S novým ročníkem soutěže přichází i nové složení odborné poroty. Stávající sestava doznala silné posily v podobě světově uznávané architektky Evy Le Peutrec, která od počátku své kariéry navrhla přes 140 projektů na čtyřech různých kontinentech. Mezi její nejznámější projekty patří 25 mrakodrapů, primárně určených pro kancelářské prostory, pětihvězdičkové hotely a nákupní či kongresová centra. Věnuje se však i urbanistickým návrhům, či stavbám určeným kultuře a luxusním privátním vilám. Její obdiv precizních detailů ji přivedl i k návrhům interiérů a produktového designu.

„Poslední dva roky byl vinou covidu a home office kancelářský sektor v útlumu, a i přes to vznikla celá řada úžasných realizací, které jsme ocenili v minulých ročnících. Konec roku 2022 již byl ve znamení rostoucí poptávky po kancelářích navzdory určité krizi, kdy cítíme ze strany firem opatrnost z nejisté doby. Firmy si ale nadále uvědomují důležitou roli kanceláří a řada z nich namísto snížení kapacit buduje ve volných prostorách místa pro setkávání a týmovou spolupráci. Věřím proto, že i letošní ročník přinese to nejlepší z tuzemského kancelářského sektoru a vítěznou trofej si odnesou jen ti nejlepší. Velkou radost mi pak dělá rozšíření poroty o nové tváře, což je věřím dokladem toho, že značka Kanceláře roku přitahuje jen ty největší odborníky na trhu,“ říká Radek Procházka, Managing Partner společnosti Prochazka & Partners a zakladatel soutěže Kanceláře roku.

Prestiž soutěže, rostoucí počet přihlášených i kvalita realizací si zaslouží adekvátní podobu slavnostního galavečera. Letos se bude opět slavnostní „blacktie“ vyhlášení konat v letních měsících na pražském Žofíně.

„Kancelářský trh nyní prochází určitou fází střídmostí. Orientace na kvalitní materiály a precizní práci architektů určitě zůstává, z realizovaných zakázek je nyní ale vidět jisté umírnění. Zatímco v době největší konjunktury se firmy předhání v tom, kdo vymyslí největší lákadlo pro své zaměstnance, nyní zůstává zejména vize péče o své lidi. Věřím, že i letos s ostatními porotci povedeme zajímavé diskuse nad přihlášenými projekty a nad tím, které z nich nakonec získají ocenění ‚Kanceláře roku‘,“ říká Petr Zahálka, obchodní ředitel společnosti ProInterier a člen odborné poroty soutěže Kanceláře roku. 

Výjimečné kancelářské interiéry firem v České republice letos soutěží v devíti kategoriích, do kterých se mohou soutěžící přihlásit:

•    Kanceláře roku nad 5.000 m2 
•    Regionální kanceláře roku
•    Hybridní kanceláře roku
•    Start-up kanceláře roku
•    Malé kanceláře roku
•    IT kanceláře roku
•    Inovativní kanceláře roku
•    Hub & Co-working kanceláře roku
•    Employee Friendly kanceláře roku
Pomyslnou desátou kategorií pak je speciální Cena poroty, udělovaná napříč všemi soutěžními kategoriemi. Jejím cílem je ocenit výjimečný přínos pro architekturu a design.

„Lidé tráví třetinu svého dne v kanceláři, proto je důležitý důraz na kvalitu a ergonomii pracovního prostředí. Zatímco dříve stačilo pořídit kvalitní židli, dnes kvalitu pracovního prostředí určuje celkový výběr designového typizovaného i atypického nábytku. Kancelářský design přitom čím dál tím více připomíná luxusní domov či hotel a tomu odpovídá i kvalita vybavení. I v rámci udržitelnosti se určitě vyplatí pořídit kvalitní nábytek, který vydrží 10–20 let než nekvalitní, který po třech letech odejde,“ dodává Jiří Zavadil, Managing Director společnosti Vitra a porotce soutěže Kanceláře roku.

Kromě kvalitního vybavení přispívá ke spokojenosti a vyšší produktivitě zaměstnanců i nižší hladina hluku v kancelářích. „Firmy, které přesunuly část kapacit na home office, využily získaného prostoru k instalaci mobilních odhlučněných pracovišť pro jednoho i více pracovníků. Vzrůstá také zájem o prvky potlačující ozvěnu jako jsou stropní obklady či dokonce umění na zdech zasedaček, kde kromě estetické plní i pozitivní akustickou funkci. Výsledkem všech těchto úprav je péče o zdraví a duševní pohodu pracovníků v kancelářích,“ říká Jaroslav Vendl, spoluzakladatel společnosti SilentLab a porotce soutěže Kanceláře roku.  

Sdílet tuto stránku Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin